Ginekologia estetyczna

Laserowe obkurczanie pochwy

To zabieg dedykowany głównie kobietom po porodach, zwłaszcza wielokrotnych, w następstwie których mięśnie stają się słabsze, a skóra bardziej rozciągnięta. Rozluźnienie pochwy może pojawić się również w okresie menopauzy, tak więc dotyczy kobiet w każdym wieku. Wiele pacjentek uznaje tę dolegliwość za poważny problem w kontaktach intymnych, przez co spada lub zanika satysfakcja seksualna.

W Klinice Dąbrowski stosujemy innowacyjne i jednocześnie nieinwazyjne metody laserowej rewitalizacji pochwy przy użyciu lasera MonaLisa Touch, obkurczającego błony śluzowe.

Na czym polega zabieg?

Do tej pory problem tzw. "luźnej pochwy" rozwiązywano wyłącznie operacyjnie. Dziś można poprawić napięcie tkanek za pomocą zabiegu laserowego, bez ryzyka powikłań i długiego okresu rekonwalescencji.

Pod wpływem temperatury następuje obkurczanie się kolagenu w tkance, włókna kolagenowe stają się krótsze i grubsze, co skutkuje kurczeniem się naświetlanej błony śluzowej pochwy. Poza tym rozpoczynają się procesy remodelowania kolagenu i neokolagenezy. Leczona błona śluzowa pochwy jest wzbogacona o nowy kolagen, przez co staje się bardziej napięta, elastyczna i młodsza. To powoduje zmniejszenie wiotkości, a także niwelowanie skutków zespołu rozluźnienia pochwy.

Jakie są objawy zespołu rozluźnienia pochwy?

- dyspareunia
- spadek libido
- problemy z osiąganiem orgazmu
- suchość
- atrofia pochwy

Jakie są efekty po zabiegu?

Zabieg zwiększa elastyczność pochwy, jak również eliminuje występowanie wysiłkowego nietrzymania moczu. Poprawia doznania pacjentek w trakcie stosunku, co w znacznym stopniu wpływa na podniesienie jakości ich życia.

Jaki jest efekt zabiegu?

Po zabiegu stopniowo uzyskuje się kontrolę nad czynnościami fizjologicznymi. Pełny rezultat kształtuje się po około miesiącu od zabiegu. Zazwyczaj wystarczy jeden zabieg, ale w razie potrzeby możliwe jest powtórzenie po 4 tygodniach. Zabieg laserowy jest bezpieczny, bezbolesny, bez utraty krwi i nie wymaga hospitalizacji.

Jakie są wskazania po zabiegu?

Pacjentka może wrócić do codziennych obowiązków. Zdarzyć się może przesięk surowiczy, dlatego zaleca się stosowanie podpasek do momentu ustąpienia przesięku. Przez ok. 1 tydzień należy zachować abstynencję seksualną oraz regularnie ćwiczyć mięśnie Kegla Pacjentkom po menopauzie sugeruje się rozpoczęcie odpowiedniej terapii hormonalnej by przedłużyć efekt zabiegu.

Rekomendujemy zabieg pacjentkom cierpiącym na spadek napięcia i rozluźnienie pochwy wywołane:

• porodami oraz urazami okołoporodowymi
  • wrodzonymi zmianami tkanki łącznej
  • zmianą wagi ciała, infekcjami
  • chronicznymi upławami
  • procesem starzenia się
  • okresem menopauzy

Odradza się zabieg osobom z infekcjami w obrębie pochwy oraz jej zmianami anatomicznymi.