Ginekologia zabiegowa i plastyczna

Labiominoroplastyka - plastyka warg sromowych mniejszych

Problem zbyt dużych lub niesymetrycznych warg sromowych jest nie tylko nieestetyczny, ale może być przyczyną poważnych dolegliwości związanych z codziennym funkcjonowaniem (noszenie bielizny czy stroju kąpielowego), aktywnością seksualną, a nawet stanowić problem z uprawianiem niektórych sportów (jazda konna, rower).

Przyczyny deformacji warg sromowych są różne. Może być to uwarunkowane genetycznie, może być uszkodzeniem powstałym w wyniku porodu naturalnego, może być także związane z naturalnym procesem starzenia się tej okolicy ciała.
Dyskomfort wynikający ze złej anatomii warg sromowych często pogarsza stan psychiczny pacjentki, wpływa też na jej odczucia seksualne, a więc obniża jakość życia.

Na czym polega zabieg?

Podczas zabiegu zmniejsza się wargi sromowe większe lub mniejsze i modeluje się je metodą cięcia chirurgicznego lub za pomocą lasera. Przed rozpoczęciem zabiegu lekarz nanosi na miejsce zabiegowe krem znieczulający oraz wprowadza znieczulenie nasiękowe z lidokainą.

Jakie są efekty po zabiegu?

Zabieg skutkuje zmianą kształtu, wielkości, a także wyglądu warg sromowych. Dzięki temu wzrasta komfort życia pacjentki, a jej życie seksualne ulega znacznej poprawie.

Co robić po zabiegu?

Trzeba być przygotowanym na to, że wystąpi opuchlizna, a także ból okolicy zabiegowej, który podobny jest do bólu gojenia się rany pooperacyjnej. Po zabiegu należy wstrzymać się z pożyciem seksualnym na okres 4-6 tygodni, unikać również intensywnego wysiłku fizycznego.

Z zabiegu poleca się skorzystać paniom, które mają:

• duże, asymetryczne lub zdeformowane wargi sromowe ukształtowane
  • codzienny dyskomfort, częste infekcje związane z wargami sromowymi
  • anatomicznie zdeformowane wargi sromowe po porodzie
  • niezadowolenie z rozmiaru warg sromowych mniejszych

Nie poleca się zabiegu pacjentkom, które:

• są w ciąży lub karmią piersią
  • przechodzą zakażenia i infekcje okolicy zabiegowej
  • mają miesiączkę w terminie zabiegu
  • cierpią na zaburzenia krzepliwości krwi
  • mają niezdiagnozowane krwawienia z dróg rodnych