Leczenie nadpotliwości

Pocenie się to naturalny proces termoregulacyjny, podczas którego nasz organizm walczy z przegrzaniem. Zdarza się jednak, że aktywność gruczołów potowych ulega rozchwianiu z różnych powodów, w związku z czym pot wydzielany jest w nadmiernej ilości (hyperhydrosis). Taki problem dotyczy 2-3% populacji. Rozpoznanie choroby nadmiernej potliwości opiera się na indywidualnym odczuciu osoby chorej. Wydziela ona zdecydowanie więcej potu niż potrzebne jest do kontrolowania temperatury ciała. Cierpiący na nadpotliwość mają utrudnione wykonywanie codziennych czynności, wstydzą się swojej dolegliwości, przez co unikają towarzyskich spotkań. To prawdziwy problem.

Medycyna rozróżnia nadpotliwość pierwotną, której przyczyna jest nieuchwytna, a także nadmierną potliwość wtórną, wynikającą z chorób przewlekłych (m.in.: choroby endokrynologiczne – cukrzyca, nadczynność tarczycy, choroby nowotworowe, gruźlica, choroby neurologiczne czy zaburzenia psychogenne). Przyczyną może być też predyspozycja genetyczna, jednak trudno to ocenić, gdyż etiologia nadpotliwości wciąż nie jest do końca zbadana.
Obecnie najskuteczniejszą metodą walki z tym uciążliwym problemem jest podanie botoksu. Wstrzykiwany śródskórnie oddziałuje na gruczoły potowe, zmniejszając znacznie ilość wytwarzanego potu.

Na czym polega taki zabieg?

Cienką igłą, punktowo ostrzykujemy wybrane miejsca (pachy, dłonie, stopy) niewielką ilością preparatu. Przy tym zabiegu wykonujemy znieczulenie miejscowe, by zapewnić pacjentowi pełen komfort.

Jak długo utrzymuje się efekt?

Od 6 do 12 miesięcy, a następnie zabieg należy powtórzyć.

Odradzamy zabieg, w przypadku:

• zaburzenia przewodnictwa nerwowo-mięśniowego (zespół Lamberta Eatona, miastenia gravis)
  • nadwrażliwość na składniki preparatu (albuminy ludzkie)
  • stosowanie lub okres do 1 tygodnia od odstawienia następujących leków: aminoglikozydy (streptomycyna, gentamycyna, amikacyna, kanamycyna itp.), aminochinolony (chlorochina, hydroksychlorochina), D-penicylamina (Cuprenil), cyklosporyna, tubokuraryna, pankuronium, galamina, sukcynylocholina, linkomycyna, tetracyklina, polimyksyna
  • aktywne infekcje grzybicze, wirusowe lub bakteryjne
  • stany zapalne skóry
  • nowotworowe i przednowotworowe zmiany na skórze
  • przerwanie skóry w miejscu zabiegu (ranka)
  • łuszczyca (faza zapalna) w miejscu wykonywania zabiegu
  • ciąża, a także okres karmienia piersią

Sprawdz nasze ceny